středa 12. února 2020

Jak na tom jste  v tomto období ? 
Počasí si dělá co chce🌞,  vůbec nerespektuje předpovědi odborníků a roční období už není co bývalo, cizokrajné viry nám vanou z východu, lékárny praskájí ve švech a účty za léky rostou do částek nevídaných, stále se dívím co jsou někteří ochotny dát za kloktadla a kapličky proti kašli, ale možná je to tím že nás k tomu pěkně vychovali a my posloucháme, léčíme se léky  z lékárny  a kupujeme je za hodně korun a nevěříme zázračným bylinám a zeleninám, proč taky? vždyť jsou tak obyčejné, jednoduché, to přeci nemůže být pravda, babské řeči a už vůbec ne účinné. 
Já jsem v tomto konzervativní, v připadě kašle jsem své děti léčila a ještě jednu stále léčím dál,  cibulovým sirupem, javorovým extraktem a zkoumám dál sílu přírody.
Když mě začne bolet v krku, aplikují si česnekový týden, stroužek deně.
Nakrájím stroužek na kostičky a rychle spolknu, zajím a zapiji světe div se, ani nesmrdím 😜.

Ještě vyzkouším recept od stoleté stařenky z Vidče co mi přeposlala Irena a jí zase známá,  a já posílám dál 🌞.

Do hrnku na kafe dám půlku, nebo jednu celou menší, ale rovněž na půlky rozkrojenou cibuli, a zaliji ji čistou vařící vodou. Až voda trochu vychladne, po cca čtvrthodině, cibuli z toho "přelivu" vyndám a popíjím vlažný výluh po douškách, bez obav třeba i 2-3 hodiny.   
Má totiž celkem příjemnou chuť a prakticky žádný zápach. Úžasně rychle "vyspraví" už chycené nosní sliznice i průdušky, zmírní rýmu, zlepší dýchání. Urychlí i vyléčení případného zánětu hlasivek. Ale pozor, žádný med, žádný cukr,  žádné další ohřívání či vaření. Pít vždy jen a jen vlažné a čerstvé, tedy právě mírně ochlazený přeliv a nic dalšího do něho už nepřidávejte.  Až po letech jsem se se zadostiučiněním dočetl, že vědci zkoumající silice cibule zjistili, že po jejím rozkrojení nalezli jejich změřitelné stopy  i za 10 cm cihlovou zdí.  Mluví to jasně o její blahodárné a výjimečné agresivitě, ale asi i o celkové síle a účinnosti pronikat úplně vším. Hlavně však, zkuste i vy bez obav recept naší staré bylinářky z Vidče. Je jí už přes 100 let. Mně je 72 let a tento jednoduchý, navíc velmi levný, kdykoliv a komukoliv dostupný recept u mě už přes 60 let pokaždé  bezvadně, rychle a přitom bezpečně zafunguje. Vzhledem k ročnímu období, které je, se tato rada může hodit. 

Žádné komentáře:

Okomentovat