------------------------------------------
Školní rok je rozdělen do 2 nezávislých semestrů.
Semestr obsahuje 12 setkání a jednu veřejnou prezentaci, která je samostatným projektem dětí
-----------------------------------------
Zimní semestr řijen - leden / letní březen- červen
-----------------------------------------
Počet dětí ve skupině -maximálně 12 ve věku 6-14 let
Způsob zařazení : mezipředmětové vzdělávání
---------------------------------------------------------------------------------------
Charakteristika projektu:
Nejedná se o klasickou formu výuky, kde je téma předem dáno, téma se zpracovává na cestě a konečné slovo ma na konci dne.
Při závěrečném kolečku jednotlivé situace a časti dne děti analyzují
a zaznamenávají do myšlenkových map.
Cílem tedy není téma samotné, ale celý proces, který přináší prožitky, tvorbu a nové informace.
Jistotou jsou pro děti rituály, které jsou dané:
1)Uvítací a závěrečné kolečko, umožňují dětem prostor k sebevyjádření
a lepe se poznat, trénují se dovednost naslouchat a přijímat pohledy druhých. Ideálním cílem je Zdravá sebereflexe.
2) Pravidla - na jejich vytváření se dětí podílejí
3) Čas - úseky na odpočinek, občerstvení, cestu s tvorbou, reflexe a odjezd
4) Zhodnocení a uzavření dne, myšlenková mapa, deníček, portfolio
Obsah:
Aktuality a ranní téma často přináší děti nebo zapadá do blížící se tradice, roční doby, počasí.
Cesta na kterou se vydáváme je nám učebnicí i čítankou.
V ateliéru není učitel, ale průvodce, který doprovází, doplňuje, podporuje,sleduje bezpečné hranice, propojuje a přináší svou zkušenost.
Pruvodce je tím kdo vědomě pomocí nástrojů ( rituálů, pravidel, časových úseků) a svým příkladem vytváří bezpečný prostor pro svobodné vzdělavaní
a radostně strávený den.
Filozofie:
Vycházím z toho, že dítě je samo sobě nejlepším učitelem a je přirozeně zvídavé.
Každé setkání je dobrodružstvím za poznáním, údivem, komunikací, inspirací.
Vzděláváni probíhá ve svobodě bez stresu.
Vše se odehrává venku a v pohybu. (Pouze ve velké nepřízni počasí, máme určené prostory kde můžeme spočinout a tvořit).
Proces působí na každé dítě individuálně, každé dítě je originálním umělcem zároveň součástí společného díla, což je zakladem filozofie svobodného dyzajnu tohoto vzdělávacího programu.
Vše se odehrává venku a v pohybu, pouze ve velké nepřízni, máme domluvené prostory kde mužeme spočinout a tvořit.
Výhody:
Cesta je zároveň cestou za dobrodružstvím a nalézání pokladů
je to vzrušující a radostné bytí, a přirozený vzdělávací proces.
Nové informace mají trvalejší charakter s přidanou hodnotou.
Chůze a pohyb na vzduchu nejen že propojuje hemisféry, ale zároveň blahodarně působí na motoriku, psychiku a celkový zdravotní stav ditěte. Jedná se o celostní propojení organismu a přispívá k rozvoji potenciálu a kreativitě.
Smysly, intuice přirozeně spolupracují s kognitivními funkcemi.
Způsob vzdělávání tvorbou a poznáváním, baví většinu lidí, bez rozdílu věku
a hendikepu.
Ekologie a udržitelný rozvoj je přirozenou součastí procesu - lze vyučovat všude ,využíváme to co je kolem nás.
Sebepoznání zvyšuje se citlivost a empatie.
V dlouhodobějším horizontu se jedná i o léčebný charakter při rozvoji osobnosti, zvyšuje se vnitřní motivace, odolnost,motorická zdatnost,soustředenost.
Jak to děláme?
Budeme putovat, bádat, dívat se, naslouchat, objevovat, tvořit,diskutovat
a hledat krásno i zkoumat reálný svět kolem nás.
Výsledkem bude na konci semestru prezentace vlastní tvorby v kontextu tématu skupiny /výstava pro veřejnost
Vzdělávací proces obsahuje užitečné nástroje :
1. Vzájemná inspirace a respektování
2. Spoluúčast na tvorbě
3. Spolupráce- vztahy a přátelství
4. Pravidla a rituály
5. Cesta, pohyb, proměny, nálezy, inspirace
6. Land Art a tvorba
7. Bádání, zaznamenávání
8. Zpětné vazby, nejsou kritikou
9. Shrnutí - deník, myšlenkové mapy
10. Plánování, hospodaření
11. Exkurze, lidé, portfolio
12. Důležité Časy na odpočinek a posílení
13. Smišený a různorodý kolektiv, sociální aspekty
14. Dary země, recyklace a udržitelnost
15. Uplatňování získaných zkušeností, sebereflexe
16. Spolupráce s rodiči a místními spolky
17. Humor,poezie, umění, kreativita
18. Cestování hromadnými prostředky do nedalekého okolí
19. Výstava a prezentace, planování a propojování, organizace,role
20. Nadstavbové programy 1x za měsíc výjezd přes noc /Necesta
21.Svobodné a bezpečné prostředí
22.Kontemplativni techniky
-----------------------------------------------------------------------------------------
Průvodce 1)Soňa Mužíková
30 let se pohybuji ve vzdělávání,zejména dětí,poslední zkusenost je z lesní školy a školky.
Byla jsem u zrodu 2 neziskovek,vedla dobrovolnické centrum a komunitní programy, živila se lektorováním,výukou a vedením dětských i dospěláckých skupin i výtvarnou činností.
Jsem matkou 2 dcer 33 a 11 let.
Vystudovala jsem hotelovku, pedagogiku na UK pro odborné školy,absolvovala jsem
5 letý sebezkušenostní výcvik SUR, intenzivní kurz Respektovat a být Respektován u manželů Kprivových, arteterapeutický kurz u Kamily Ženaté, a řadu seminářů a kurzů v oblasti osobnostniho rozvoje,pedagogiky a udržitelného rozvoje.
Nyní studuji 3.rokem sociálně-pedagogicko-teologockou školu Jabok..
Průvodce 2) Markéta Korečková, vystudovala AVU v ateliéru inter médií Milana Knižáka, v ateliéru sochařství K.Nepraše a J. Zelhammla, má za sebou provokativní a aktuální tvorbu, vystavy a workshopy. Vzdělávání v přírodě a ve svobodě s tvorbou je ji velice blízké. Je maminkou 7,5 leté Juliány na domácím vzdělávání.
Doprovázíme v souladu s principy Svobodného umění
Jedná se o syntézu zážitkové - intuitivní - výtvarné -respektující - narativní - lesní a sociální pedagogiky.
S důrazem na ekologii, udržitelnost, etiku, demokratické principy a jedinečnost dítěte.
S ohledem na kořeny žido-křesťanských tradic, roční období a aktuální inspirace ze Světa.
----------------
Místo přebírání dětí :
Praha Černý Most a Stará Boleslav - Brandýs n/L (15 min.od metra Černý most bez přestupu autobuse nebo vlakem z Mělnické a Poděbradské strany)
Sraz: v rozmezí 8.30-9.00-vlakové nadraží ve Staré Boleslavi, kde po předchozí dohodě, budu na děti čekat.
Z Prahy a zpět na za kládě dohody, převezme a doprovodí děti Markéta.
---------
Semestr děti ukončí veřejnou prezentaci v rámci svých možností a dobrovolnosti.
---------
Těším se na společně strávený čas
-----------
Cena za den 500 Kč, v ceně není započtena strava.
----------
Zimní semestr 2019-2020 začíná ve čtvrtek 3.10.2019.
Děti lze přijmout do skupiny po dohodě i v pruběhu semestru.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Přihlášku s motivačním dopisem, zašlete na email jsmekreativni*seznam.cz, na dotazy odpovím na tel.775588259.
Následně proběhne osobní schůzka s rodiči a dítětem.
Těšime se !
Soňa a spol
Žádné komentáře:
Okomentovat