úterý 17. září 2019


------------------------------------------
Školní  rok je  rozdělen do  2 nezávislých semestrů.
Semestr obsahuje 12 setkání  a jednu veřejnou prezentaci, která je samostatným projektem dětí
-----------------------------------------
Zimní semestr řijen - leden   /  letní  březen- červen
-----------------------------------------
Počet dětí ve skupině -maximálně  12 ve věku 6-14 let

Způsob zařazení :  mezipředmětové vzdělávání  
 ---------------------------------------------------------------------------------------

Charakteristika projektu:
Nejedná  se o klasickou formu výuky, kde  je  téma předem dáno, téma se zpracovává na cestě a konečné slovo ma na konci dne. 
Při závěrečném kolečku jednotlivé situace a časti dne děti analyzují
 a zaznamenávají do myšlenkových map.
Cílem tedy není téma samotné, ale celý proces, který přináší prožitky, tvorbu a nové informace.
Jistotou jsou pro děti rituály, které jsou dané:
1)Uvítací  a závěrečné kolečko, umožňují dětem prostor k sebevyjádření
a lepe se poznat, trénují se dovednost naslouchat a přijímat pohledy druhých. Ideálním cílem je Zdravá sebereflexe.
2) Pravidla - na jejich vytváření se dětí podílejí  
3) Čas - úseky na odpočinek, občerstvení, cestu s tvorbou, reflexe a odjezd 
4) Zhodnocení a uzavření dne, myšlenková mapa, deníček, portfolio 
Obsah: 
Aktuality a ranní  téma často přináší děti nebo zapadá do blížící se  tradice, roční doby, počasí.
Cesta na kterou se vydáváme je nám učebnicí i čítankou.

V ateliéru není  učitel, ale průvodce, který doprovází, doplňuje, podporuje,sleduje bezpečné hranice, propojuje a přináší svou zkušenost.

Pruvodce je tím kdo vědomě pomocí nástrojů ( rituálů, pravidel, časových úseků) a svým příkladem vytváří bezpečný prostor pro svobodné vzdělavaní
a radostně strávený den.

Filozofie:
Vycházím z toho, že dítě je samo sobě nejlepším učitelem a je přirozeně zvídavé.
Každé  setkání  je dobrodružstvím za poznáním, údivem, komunikací, inspirací.
Vzděláváni probíhá ve svobodě bez stresu.
Vše  se odehrává  venku a v pohybu. (Pouze ve  velké  nepřízni počasí, máme určené prostory kde můžeme spočinout a tvořit).

Proces působí na každé dítě individuálně, každé dítě je originálním umělcem zároveň součástí  společného díla, což je zakladem filozofie svobodného  dyzajnu tohoto vzdělávacího programu.
Vše se odehrává venku a v pohybu, pouze ve velké nepřízni, máme domluvené prostory kde mužeme spočinout a tvořit.


Výhody: 
Cesta  je zároveň cestou za dobrodružstvím a  nalézání pokladů
je to vzrušující  a radostné  bytí, a přirozený vzdělávací proces.
Nové informace mají  trvalejší charakter s přidanou hodnotou.
Chůze a pohyb na vzduchu nejen že propojuje hemisféry, ale zároveň blahodarně působí na motoriku, psychiku a celkový zdravotní stav ditěte. Jedná se o celostní propojení organismu a přispívá k rozvoji potenciálu a kreativitě.
Smysly, intuice  přirozeně spolupracují s kognitivními funkcemi.
Způsob vzdělávání tvorbou a poznáváním, baví většinu lidí, bez rozdílu věku 
a hendikepu.
Ekologie a udržitelný rozvoj je přirozenou součastí procesu - lze vyučovat všude ,využíváme to co je kolem nás.
Sebepoznání zvyšuje se citlivost a empatie.
V dlouhodobějším horizontu  se  jedná  i  o  léčebný charakter při rozvoji osobnosti, zvyšuje se vnitřní motivace, odolnost,motorická zdatnost,soustředenost.
Jak to děláme? 
Budeme putovat, bádat, dívat se, naslouchat, objevovat, tvořit,diskutovat 
a hledat  krásno i zkoumat reálný svět kolem nás.
Výsledkem bude na konci semestru  prezentace vlastní tvorby v kontextu tématu skupiny /výstava pro veřejnost 

 Vzdělávací  proces obsahuje  užitečné nástroje :

1.   Vzájemná inspirace a respektování
2.   Spoluúčast na tvorbě 
3.   Spolupráce- vztahy a přátelství 
4.   Pravidla a rituály
5.   Cesta, pohyb, proměny, nálezy, inspirace
6.   Land Art a tvorba 
7.   Bádání, zaznamenávání  
8.   Zpětné vazby, nejsou kritikou  
9.   Shrnutí - deník, myšlenkové mapy 
10. Plánování, hospodaření 
11. Exkurze, lidé, portfolio
12. Důležité Časy na odpočinek a posílení 
13. Smišený a různorodý kolektiv, sociální aspekty 
14. Dary země, recyklace a udržitelnost
15. Uplatňování získaných zkušeností, sebereflexe
16. Spolupráce s rodiči a místními spolky 
17. Humor,poezie, umění, kreativita 
18. Cestování hromadnými prostředky do nedalekého okolí  
19. Výstava a prezentace, planování a propojování, organizace,role
20. Nadstavbové programy 1x za měsíc výjezd přes noc /Necesta 
21.Svobodné a bezpečné  prostředí 
22.Kontemplativni techniky 
-----------------------------------------------------------------------------------------

Průvodce 1)Soňa Mužíková
30 let  se pohybuji ve vzdělávání,zejména  dětí,poslední zkusenost je z lesní školy a školky.
Byla jsem u zrodu 2 neziskovek,vedla dobrovolnické centrum a komunitní programy, živila se lektorováním,výukou a vedením dětských i dospěláckých  skupin i výtvarnou činností.
Jsem matkou 2 dcer 33 a 11 let.  
Vystudovala jsem hotelovku, pedagogiku na UK pro odborné školy,absolvovala jsem 
5 letý sebezkušenostní výcvik SUR, intenzivní kurz Respektovat a být Respektován u manželů Kprivových, arteterapeutický kurz u Kamily Ženaté, a řadu seminářů a kurzů v oblasti osobnostniho rozvoje,pedagogiky a udržitelného rozvoje.
Nyní  studuji  3.rokem sociálně-pedagogicko-teologockou školu Jabok..

Průvodce 2) Markéta Korečková,  vystudovala  AVU v ateliéru inter médií Milana Knižáka, v ateliéru sochařství K.Nepraše a J. Zelhammla, má za sebou provokativní a aktuální tvorbu, vystavy a workshopy. Vzdělávání v přírodě a ve svobodě s tvorbou je ji velice blízké. Je maminkou 7,5 leté Juliány na domácím vzdělávání.

Doprovázíme   v souladu  s  principy  Svobodného umění 

Jedná se o syntézu  zážitkové - intuitivní - výtvarné -respektující - narativní - lesní  a  sociální pedagogiky.
S důrazem na ekologii, udržitelnost, etiku, demokratické principy  a  jedinečnost dítěte.
S ohledem na kořeny žido-křesťanských tradic, roční období  a  aktuální  inspirace ze Světa.
----------------
Místo přebírání dětí  :  
Praha Černý Most  a  Stará Boleslav - Brandýs n/L (15 min.od metra Černý most bez přestupu autobuse  nebo vlakem z Mělnické a Poděbradské strany)
Sraz: v rozmezí 8.30-9.00-vlakové nadraží ve Staré Boleslavi, kde po předchozí dohodě, budu na děti čekat. 
Z Prahy a zpět  na za kládě dohody, převezme a doprovodí děti Markéta.
---------
Semestr děti ukončí veřejnou prezentaci v rámci svých možností a dobrovolnosti.
---------
 Těším se na společně strávený čas 
-----------
Cena za  den 500 Kč, v ceně není  započtena strava. 
----------
Zimní semestr  2019-2020 začíná  ve čtvrtek 3.10.2019.
Děti lze přijmout do skupiny po dohodě i v pruběhu semestru.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Přihlášku s motivačním dopisem, zašlete na email jsmekreativni*seznam.cz, na dotazy  odpovím  na tel.775588259
Následně proběhne osobní schůzka s rodiči a dítětem.
Těšime se ! 

Soňa a spol 
-- 

Žádné komentáře:

Okomentovat